-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ampert fra Opel
Hvorfor kalle en bil Ampera når den kunne vært kalt Ohmega? De vet vel hva de gjør, får vi håpe.
At det var Phil Zak som ga med en grundig gjennomgang av Opels kommende plugg-inn, var spesielt kult. Fordi det beviser at dette er en produksjonsmodell.
Zak kom fra ganske mange store oppgaver i USA da han ble overført til Opel for halvannet år siden. Der overtok han jobben som sjef for eksteriør-design for produksjonsbiler etter Mark Adams som ble Opels designsjef.
Hadde det vært Anthony Lo som hadde tatt meg med på sightseeingen, hadde situasjonen vært en annen – da hadde dette fremdeles vært en konseptbil. Det er nyttig å kunne lese politikken ut fra hvem som presenterer hva.
Så vi kan slå fast at Opels utgave av Chevrolet Volt, vil komme på markedet sommeren 2011. Uttapå blir den slik som bildene fra Genève viser, de endringene som kan gjøres nå vil være minimale.
Volt-basert
Og de av dere som har sett på den påståtte produksjonsutgaven av Chevrolet Volt fra Paris i fjor (SE DEN HER), vil se at det er bare hekken og – og det heter først og fremst – fronten man har retusjert. Profilen er identisk med USA-utgaven, og med de andre Volt-utgavene som skal dukke opp andre steder med andre navn.
Fremdeles er jeg ikke fortrolig med fronten, med de dype lyktene som tegner seg nesten fra sidespeilene og ned til luftinntakene på høyde med spoileren. For meg blir dette alt for mye grafikk. Hvilket er lovende for bilen. Liker jeg slike ting med en gang, er de døde. Men er det ting jeg trenger å venne meg til, er det håp om at de overlever.
Effektivt
Oppskriften burde være velkjent nå. Dette er i prinsippet en elektrisk bil, men den har en såkalt range extender – dette er et ord vi må begynne å venne oss til, og kanskje finne en god norsk oversettelse på – som betyr en ekstra forbrenningsmotor hvis eneste formål er å lade opp batteriene dersom det er nødvendig, før man ankommer en passende stikk-kontakt.
Det later til at den er målt til 40 g/km i den nye kombinerte kjøresyklusen som skal gjelde for plugg-inn biler. Det blir i så fall en ny målestokk for rommelige familiebiler med mer enn brukbar aksjonsradius.
Bilen er bygget på den kommende Astra-arkitekturen, og selv om både Glawice i Polen og Bochum i Tyskland er i stand til å bygge Astraer, og alle slags avarter, skal man ikke se bort fra at denne vil bli bygget i USA, med den europeiske nesen og hekken (en egen for Vauxhall forresten).
Men jeg liker fremdeles ikke navnet. Det er da ikke noe ampert med hun her?