-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dacia presenterer Duster
Dacia har fått en ny vår etter suksessen med Logan. I Genève viser de frem et spennende konsept.
Det er en futuristisk crossover den rumenske produsenten nå presenterer. Bilen er designet i samarbeid mellom Renault Design Central Europe i Bucharest og Renault Design Technocentre i Guyancourt i Frankrike. Ønsket har vært å slå sammen Dacias robuste image med noe nytt og fremtidsrettet.
Sett fra førersiden ser den ut som en sportslig coupé. Tar du deg bryet med å gå rundt til passasjersiden, møter du imidlertid en MPV – eller flerbruksbil på godt norsk. Døra fremme har tradisjonell åpning mens bakdøra er hengslet i bakkant.
Kompakt
Duster har en høyde på 1,49 meter, den har korte overheng og raus akselavstand på 2,80 meter. Lengden er 4,25 meter og bredden 1,64. Likevel har designerne fått plass til et bagasjerom med en kapasitet på 470 liter med alle setene på plass.
Interiøret er fleksibelt med mange smarte oppbevaringsrom. Blant annet kan passasjersetet framme skyves under førersetet slik at du får et stort rom med bare ett sete.
Motoren er en 1,5-liters dCi som yter 105 hk. Maks dreiemoment er 240 Nm ved 2.000 omdreininger mens snittforbruket ligger på 0,53 l/mil - tilsvarende et CO2-utslipp på 139 g/km.
Det er ikke usannsynlig at vi om ikke så lenge får se nok en produktlinje fra Dacia som fra før har sedan, kombikupé, stasjonsvogn, varebil og pickup. Men noen norsk lansering er neppe nært forestående, først trenger Renault et bedre fotfeste for sine egne produkter.