-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Heftig Golf til Norge
Aldri før har en heftigere Golf rullet av samlebåndet. Nå er Golf R Norges-aktuell.
Med 270 hester og et dreiemoment på 350 Newtonmeter (v/2500 – 5000 o/min), parkerer den en vanlig Golf GTI. Mens forgjengeren het R32 og var utstyrt med en 3,2-liters sekser, er det en firesylindret turbomotor som gir liv til den nye R-utgaven.
For effektiv utnyttelse av den rå muskelkraften er bilen utstyrt med firehjulsdrift. Dermed klarer den null til hundre på 5,5 sekunder mens den potensielle toppfarten er låst ved de sedvanlige 250 km/t.
LES: Våre mange tester og prøvekjøringer av Golf
Blant spesielle detaljer som skiller denne modellen fra en GTI er 18-tommers spesialfelger, LED kjørelys og andre diskrete elementer. De røde GTI-elementene glimrer med sitt fravær, de er det kun GTI som får benytte.
Golf R kan leveres med tre eller fem dører. Du kan også velge mellom manuell eller DSG girkasse – i begge tilfeller med seks trinn.
Men før du nå tar helt av og løper til din nærmeste VW-forhandler og bestiller et eksemplar, skal du vite at prislappen er ganske stiv – den starter på kr 660.000.
Klarer du deg med en vanlig GTI med 210 hk sparer du drøye to hundre tusen mens du får en 170-hesters GTD fra kr 372.000.
Her finner du alle priser og data for VW Golf