-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hybrid og El fra Honda
Honda avslører hva de skal vise på Tokyo-utstillingen. De hevder også å ha den største standen av samtlige der.
CR-Z har vi møtt som konseptbil tidligere også, men nå begynner den å nærme seg produksjonsklar.
Vi ser en kompakt, sporty coupé med hybrid drivlinje basert på Hondas IMA-teknologi.
Honda lover at når modellen kommer i salg neste sommer, så blir den ”verdens første sports-hybridbil, og den første bensin-elektriske bil med 6-trinns manuell gearkasse.”
LES: Hybrid sportsbil fra Honda
Nostalgi
Men Honda har også et par andre konsepter å by på.
Mest sjarmerende, synes nå jeg da, er EV-N. Her har vi en liten 4-seters elbil som er inspirert av N360, Hondas populære microbil fra 60-tallet.
EV-N har solcellepaneler på taket, som kan generere strøm til batteriene om bord. Honda presiserer at bilen er et rent konsept, uten produksjonsplaner.
Skydeck
Debutant på Tokyo-utstillingen er også Skydeck. Her har vi en flerbruksbil, eller MPV, med seks sitteplasser og hybrid drivlinje.
Selv om denne også er på konseptstadiet, er den ifølge Honda et godt eksempel på hvordan deres fleksible IMA-teknologi kan anvendes i forskjellige typer kjøretøy.
For å gi bilen et fleksibelt interiør, er mange av komponentene for drivlinjen, inkludert batteriene, plassert i midttunnelen, i stedet for bak setene eller under gulvet som er mer vanlige løsninger.
Dermed får man plass til tre seterader samtidig som tyngdepunktet senkes.
LES OGSÅ: Honda går for mer hybrid
En annen attraksjon på Hondas stand er U3-X, et enhjuls personlig transportmiddel som bruker balansekontroll utviklet i forbindelse med Asimo – Hondas avanserte robot.
Prinsippet kjenner vi jo fra Segway, men Honda-utgaven virker langt mer kompakt og håndterlig. Vi får satse på at vår utsendte får en nærmere titt på denne i Tokyo. Mer informasjon skal vi i alle fall oppdrive.
LES OGSÅ: GM og Segway med rickshaw