-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kraftig luksus-coupé
Brabus har preppet en bil de betegner som verdens raskeste og kraftigste luksus-coupé. De benyttet nylig bilutstillingen i Dubai til lanseringen.
Brabus 800 er basert på en 12-sylindret Mercedes CL 600. Slagvolumet er økt fra de opprinnelige 5,5 liter til 6,3 liter.
Ved å perfeksjonere en rekke detaljer i motor og drivlinje henter de ut en effekt på formidable 800 hester ved 5.500 omdreininger.
Som om ikke det er imponerende nok, kan de skryte av et dreimoment på 1.420 Newtonmeter ved så lave turtall som 2.100 o/min. For sikkerhets skyld har de ved hjelp av en elektronisk sperre begrenset momentet til 1.100 Nm.
Disse enorme kreftene sendes til bakhjulene gjennom en 5-trinns automatkasse som er forsterket for å tåle de enorme påkjenningene. Alle elektroniske hjelpemidler er selvsagt intakte, men disse kan deaktiveres ved et knappetrykk.
Den eksklusive coupéen akselererer fra stillestående til 100 km/t i løpet av 3,9 sekunder og videre til 200 km/t på 10,3 sekunder. Toppfarten er elektronisk begrenset, men ikke til de sedvanlige 250 km/t – nei, her flytter nåla seg helt opp til 350 før elektronikken slår inn.
Slike hastigheter krever selvsagt maksimal aerodynamikk, og derfor har Brabus benyttet vindtunnel for å perfeksjonere en rekke detaljer, spesielt i front og hekk.
Den avanserte frontspoileren kan monteres utenpå standardspoileren for å redusere løftet i høye hastigheter. I tillegg har Brabus plassert en diskré spoiler på koffertluka.
Hjulutrustningen består av spesielle 21-tommers spesialfelger med dekk i dimensjon 265/30 ZR21 foran og 295/25 ZR21 bak. Brabus har en senkemodul som minsker bakkeklaringen med 25 mm for å tilpasse bilen til den ekstremt lave dekkprofilen.
Bremsene er oppgradert for å stå i stil med ytelsene. Foran sitter 6-pots kalipere og skiver med diameter 405 mm mens bakhjulene bremses av 38 mm skiver med 4-pots calipere.
Interiøret er utsmykket i en blanding av hvitt skinn og sort Alcantara med innslag av karbonfiber i dekoren og aluminiumspedaler.
Brabus fant nok flere interessenter under bilutstillingen i Dubai.