-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru viser hybrid
Subaru viser noe som de betegner som Hybrid Tourer Concept på Tokyo Motor Show. Her er miljø, teknologi og sikkerhet smeltet sammen med Subarus symmetriske firehjulsdrift.
Konseptbilen er utstyrt med måkevingedører og har et luksuriøst interiør. Blant egenskapene Subaru fremhever i sin pressemelding er et flatt gulv som maksimerer plassen i passasjeravdelingen, spesielle vinduer som skal minske påkjenningen på førerens øyne og seter med trekk som puster og har innebygget ventilasjon.
Konseptet er utstyrt med en ny 2-liters direkteinnsprøytet turbo bensinmotor, selvsagt en boxer med lavt tyngdepunkt – et av Subarus varemerker. Denne er koblet til en CVT trinnløs gearkasse og et hybridsystem.
Små elektriske motorer på hhv. 10 og 20 kW sitter foran og bak. Under oppstart og i ekstremt lave hastigheter, som ut og inn av en garasje, benyttes bare den bakre motoren. Bensinmotoren er primær drivkilde under vanlig kjøring, og fordeler kreftene til alle fire hjørner etter behov.
Generator
Den elektriske motoren i front brukes primært som en generator, men kan også klemme til når det er behov for ekstra skyv under akselerasjon opp bakker.
Bilen har stopp/start-funksjon som slår av bensinmotoren når bilen stopper, for eksempel på rødt lys. Batteriene er av typen Lithium-ion.
Hybrid-konseptet er utstyrt med EyeSight +, et system som ved hjelp av videokameraer kan kommunisere bil-til-bil og vei-til-bil og aktivt hindre at bilen havner i en kollisjon
Vil du vite konseptbilens mål, så er de 4,63 x 1,89 x 1,43 meter. Den skal avdukes i Tokyo 21. oktober.
Mangfold
Andre attraksjoner på Subarus Tokyo-stand er Stella, en plugg-inn hybrid som nylig er lansert på hjemmemarkedet.
De som har sansen for såkalte ”samleobjekter i litt begrenset” opplag, kan glede seg over en Impreza WRX STI Carbon Edition med karbontak og spesielt interiør.
Exiga 2,0GT er STIs forslag til en sporty 7-seter, basert på flerbruksbilen Exiga.