-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Engelsk el-Mini
Det har lenge vært usikkert hvor BMW ville produsere sin kommende batterielektriske Mini. Til lettelse for mange har de, på tross av Brexit, bestemt seg for Oxford.
BMW er blant dem med meget ambisiøse batterielektriske planer. Det skulle bare mangle, det er vel de som har det bredeste utvalget av noen bilprodusenter. Tar du med alt som kalles elektrifisert snakker vi ni modeller.
I 2025 regner de med at slike biler vil utgjøre inntil 25 % av totalen deres – og inne i det bildet skal det komme en del interessante batterielektriske versjoner.
Minien skal i produksjon i 2019, og blir i hvert fall i første omgang den 3-dørs modellen som er hovedpilaren i Mini-programmet. Da vil Mini kunne tilby biler for bensin og diesel, som plug-in hybrid og som hel-batteri-modell.
Tysk-britisk
Null-utslippsversjonen vil få hele den elektriske drivlinjen produsert i Dingolfing og Landshut, to store BMW-anlegg i Bayern. Så blir den transportert over Kanalen og bygget inn i biler i England.
Sannsynligvis har BMW allerede nå fått en slags forhåndsforsikring om hvordan toll og avgifter ved import, eksport, reimport og reeksport vil bli post-Brexit.
Det er disse spørsmålene som gjør at mange har utsatt avgjørelsen om større investeringer på øya i det siste.
BMW frisker samtidig opp hukommelsen vår, ved å være ganske klar på elektrifiseringsprogrammet deres ser ut fremover.
i8 Roadster vil bli den neste, 2018. Så er det altså Minien. X3 som batterielektrisk vil komme i 2020, og så er det iNEXT i 2021.
Og det er allerede så meget som nesten 10 år siden vi kjørte den første el-Minien. Den gang som et rent eksperiment.