-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fersk fra Ringen-rekorder
Peugeot er på plass i Berlin for å bruke Challenge Bibendum paraplyen til å vise hva de gjør av elektrisk, hybrid og annet som er annerledes. Og tok med seg en fersk el-rekord fra Nürburgring.
Peugeots EX1 er en av de flotteste og mest spennende konseptbilene som noensinne ikke har vært vist. Nesten.
Den debuterte i Paris i fjor høst, men da sto den ikke på bilutstillingen, men var parkert i det trange utstillingslokalet på Champs Elysées. Jeg tror vi var omtrent de eneste blant bilbladene som fikk den med oss.
Så skulle Peugeot rette opp dette ved å ta den med til Genève-utstillingen i mars. Der hadde de imidlertid klart å henge den opp på veggen, så effektivt at det var nesten ingen som så den der heller.
Men vi hørte om den. I desember var den for eksempel i Kina og satte aks-rekorder (godkjent av det kinesiske motorsportforbundet) med en kjent kinesisk blogger, Han Han, bak rattet. 400 meter på 12.6784 for eksempel. (Siden når begynte man med fire desimaler her?)
Og nå kom den til Tempelhof i Berlin, fremdeles med dekk som hadde trillet veldig fort på Nürburgring for noen dager siden. Der hadde Stephane Caillet, som åpenbart er en velpolert RCZ-kjører med mye erfaring fra Ringen, fått EX1-modeller rundt på 9.01.338.
Det er ikke veldig raskt, men du store verden – jeg har aldri vært under ti der – og dette var i elendig vær, vått og kaldt, og altså med en elektrisk bil. Vi snakker nesten 140 i snitt gjennom nesten 21 km kontinuerlige kurver i alle retninger.
Ikke en vanlig elbil da, to motorer på til sammen 340 hk, et dreiemoment på 480 Nm og ren racingteknologi både i karbonstrukturen og opphengningen. Vekten på 750 kg er heller ikke hemmende, slik at en aks fra null til 100 på 3,58 og en toppfart på 260, tror jeg på.
Du vil kunne spore noe som er helt annerledes ved å se ordentlig på bildene. Sporvidde bak er på bare 840 mm – foran er det nesten det dobbelte. 350 cm lang er kompakt, 177 cm bred er ganske smalt og 90 cm er veldig lavt.
40-profil dekk, 235 R18 foran og 255 R20 bak høres også mer racing enn lettrullende øko ut.
Det var morsomt å se denne skapningen fra en annen planet sirkulere på banen, blant så mange direkte underlige transportmidler.
Og spesielt gøy ble det da søsterbedriften, Citroën kunne da ikke være noe dårligere, selv om de ikke har satt noen fartsrekorder, kom ut på banen med sin Survolt. Akkurat da var det ingen tvil, det var PSA-gruppen som rulet Challenge Bibendum.