-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM "all in" for elektrisk
GMs toppsjef Mary Barra har uttrykt konsernets visjon om en bilfremtid uten ulykker, skadelige utslipp og køer. Nå har konsernet røpet noen av detaljene som skal føre oss dit.
– General Motors tror på en helelektrisk fremtid, sier Mark Reuss, visepresident med ansvar for produktutvikling, innkjøp og vareflyt.
– Selv om det ikke skjer over natten er GM innstilt på at å få bredere aksept for elektriske biler gjennom å bygge biler som dekker våre kunders ønsker og behov, sier Reuss.
I løpet av halvannet år skal GM lansere to nye elbiler basert på erfaringer fra Bolt EV (Opel Ampera-e hos oss).
De blir de første av en serie på minst 20 nye hel-elektriske biler som skal lanseres innen 2023 under GMs forskjellige merkenavn som inkluderer Chevrolet, Buick, GMC og Cadillac.
GM er klare på at batteridrevne elbiler alene ikke kan føre oss til en utslippsfri fremtid, derfor vil de også tilby brenselcelle-biler som ikke har den rekkeviddebegrensningen batteribiler sliter med, siden de kan tankes med hydrogen.
De to første nye elbilene skal bygges på samme plattform som Bolt EV, mens fremtidige modeller ifølge Reuss skal ta i bruk et helt nytt batterisystem og en ny arkitektur.
Det betyr at bilene skal utvikles for formålet helt fra grunnen av.
Den nye plattformen kan anvende batteripakker i ulike størrelser, og de kan danne grunnlag for alt fra småbiler til større SUV-er / crossovere.
Et annet viktig moment Reuss presiserte var at fremtidens elbiler skal være lønnsomme for konsernet – noe som langt fra er tilfelle med Bolt EV / Ampera-e.
GM sier også de vil hjelpe til med å bygge et nettverk av hurtigladere for sine (amerikanske) kunder, uten å gi nærmere detaljer.
I dag har GM 1.100 ladestasjoner i hele USA, så her trengs det umiddelbar og omfattende utbygging for å overbevise kunder om å velge elbil.
Elbiler og ladehybrider har lenge vært populære i Norge, men det er ingen tvil om at de på sikt får økt popularitet også globalt etter hvert som så godt som samtlige bilprodusenter nå lover stadig mer elektrifisering i årene fremover.