-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt EU-utspill mot Volkswagen
Volkswagen kan ha brutt markedsføringsloven i 20 europeiske land, mener EUs kommisær for justis.
EUs nye front mot Volkswagen er ikke teknisk.
Volkswagen skal nå undersøkes grundig for påstander om at de har brutt loven i 20 europeiske land ved å markedsføre bilene som "grønne".
Vera Jurova, EUs kommisær for justis, ba i sommer myndighetene i disse landene rapportere hva de har gjort for å undersøke om Volkswagen kan ha brutt loven i deres land.
Ifølge Financial Times viste svarene hun fikk at det var "sannsynlig" at Volkswagen hadde begått lovbrudd.
Nå har hun lagt ytterligere press på medlemslandene, med beskjed om å "ta aksjon" mot bilprodusenten, dersom regelbrudd har skjedd.
Kommisæren understreket at det er opp til nasjonale myndigheter selv å bestemme hvordan de eventuelt skal straffe Volkswagen.
Jurova la til at hun vil være sikker på at den enkelte kunde og uavhengige forbrukergrupper er klar over sin rett til å gå til aksjon mot VWs villedende miljøpåstander.
- En del av vårt oppdrag er å sikre at forbrukerne blir kjent med hvilken beskyttelse de har, takket være europeisk lovgivning," sa hun.
"Ren diesel"
Reklamekampanjer som fremmet "ren diesel" ble brukt av Volkswagen i USA i syv år for å prøve å overbevise kunder om at bilene deres var 90 prosent mindre forurensende enn tradisjonelle dieselbiler.
En av kampanjene hadde slagordet "green has never felt so good".
I virkeligheten viste det seg at utslippene var opp til 40 ganger høyere enn den grensen for giftige NOx-gasser.
I august bøtela italienske myndigheter - som det første av EU-landene - Volkswagen for markedsføringen. Boten var på 5 millioner euro, det høyeste beløpet som kan ilegges.