-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hvorfor gikk R-R Gott?
Alt skulle være fryd og glede hos Rolls-Royce nå. Salget ser ut til å gå bra, BMW får masse applaus for sin RR-innsats, og selskapets første 100 år feires med store fanfarer over hele verden. Og så kommer det en lakonisk melding som forteller at Gott har gått.
Karl-Heinz Kalbfell, i ledersjiktet hos BMW (54 år), har overtatt som daglig leder for Rolls-Royce etter Tony Gott som overraskende har trådt tilbake.
Punktum.
Tony Gott var lenge en av heltene i RR-systemet. Han var direktør for Rolls/Bentley da Volkswagen gjorde sitt vanvittige raid mot Storbritannia, og først i ettertid oppdaget at de ikke hadde fått med seg selve juvelen: Rolls-Royce.
Etter litt frem og tilbake gikk Gott til Rolls-Royce-delen – men ikke før han hadde gjort et par skikkelige Bentley-stunt som også hadde satt tyskerne skikkelig på plass.
Det har vel ikke vært annet enn godord, verken med hensyn til produktet eller lanseringen/markedsføringen av det etter at Gotts Phantom kom den 1. januar i fjor, og det er ikke tvil om at Rolls møter forretningsplanen bedre enn både Maybach og alle VWs merkelige overklasse-forsøk.
Men i etterkant vil det vel komme antydninger til forklaringer på hvorfor dette hastige skrittet.
La det også være nevnt at når først en ny skulle utnevnes, er ikke Kalbfell-grepet særlig overraskende. Han kjenner både produkt og produksjonssted forholdsvis bra. Det var nemlig han som fikk det hele på lufta som Managing Director for det som BMW ut hele 2002 kalte the Rolls-Royce Project.