-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ensommere BMW
I løpet av et par uker har BMW kuttet to bånd. Ett mot GM og ett mot PSA. De vil åpenbart gjøre ting på egenhånd.
Helt i slutten av juni kunne BMW bekrefte overfor Handelsblatt at samtaler med GM om utvikling av brenselcelleteknologi, nå var opphørt
Det var i desember i fjor at de to fortalte at de planla et samarbeid om denne fremtidsteknologien. Og disse samtalene har åpenbart vart et halvt år.
Uken etter kunne BMW fortelle at nå avsluttet de samarbeidet med PSA, Peugeot Citroën, om utvikling av hybridteknologi.
I fjor gikk de to produsentene sammen om et eget selskap, BPCE (BMW Peugeot Citroën Electrification) som blant annet skulle produsere komponenter som både BMW og PSA kan bruke i sine fremtidige hybridbiler. Produksjonen skal starte opp i 2015.
Det later til at dealen avsluttes med at BMW overtar PSAs andel i produsenten og at produksjonen skal starte opp som planlagt. Fra en fabrikk som ligger midt i Peugeot-land, ved Mulhouse i Alsace.
Nå sies det at grunnen til at BMW velger en ny vei, er at PSA og GM har inngått et tett samarbeid, der det i tillegg til utviklingsideer og planlagte logistikkendringer, også er snakk om krysskapitalisering.
Dette ble muligens for intimt til at BMW var komfortabel med rollen som en underlegen del av en trekant.
Nå sier ryktene at BMW vil inngå et meget tettere samarbeide med Toyota på begge disse områdene, innenfor en rammeavtale som ble inngått mellom Reithofer og Toyoda (BMW- og Toyota-sjef) i desember i fjor.
I hovedsak dreide avtalen seg om grunnlagsforskning innen batteriteknologi, men det var åpenbart at det fantes en rekke store muligheter innenfor avtaleteksten.
Underlig nok ble det ikke presisert et videre, konkret samarbeid da de to partene møttes igjen for noen få dager siden. Det eneste som kom frem var floskler som at «Lidenskap for mobilitet ligger i genene våre. Men det er ikke det eneste som forbinder våre to virksomheter…»
Det er med andre ord ikke helt sikkert de to er helt sikre på hva de egentlig ønsker å bli enige om.