-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota passerer GM
Det har ligget i kortene at Toyota snart ville overta plassen til GM som verdens største bilprodusent, men det gikk raskere enn selv de optimistiske prognoser forutsa.
I årets første kvartal banket nemlig Toyota GM med 90.000 biler. Dermed kan de (foreløpig) kalle seg verdens største bilprodusent, ikke bare verdens største merke som de har vært lenge.
I følge detnews.com solgte Toyota 2.348 millioner biler i januar-mars 2007 mens tilsvarende tall for GM var 2.260 millioner. Selv om tallene kun gjelder første kvartal, skal det nok bli tøft for det amerikanske konsernet å holde tritt med japanerne.
For hele 2006 skilte det 162.000 biler i GMs favør etter at Toyota kunne se tilbake på en produksjonsvekst på 10 prosent. I USA oppnådde Toyota i fjor en markedsandel på 16 %, foran Chrysler, men bak Ford (17 %) og GM (22 %).
Toyotas mål er en global markedsandel på 15 % i 2010, og da kommer nærmere en million salg i Kina samt ny fabrikk i India godt med i regnestykket.