-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Uselgelig i Europa, velkommen i Kina
Det er en stund siden salget av Toyota Camry ble stoppet i Europa. For lav salgstakt var begrunnelsen. Kanskje det hjelper med kinesisk produksjon?
I samarbeid med produksjons- og salgsselskapet Guangzhou Automobile Group starter Toyota produksjon og salg av sin store sedan i Kina. En produksjonstakt på 100.000 pr år er hva det legges opp til i første omgang, men kapasiteten kan på sikt utvides.
2600 arbeidere får jobb ved anlegget som med et areal på 1.900 mål har krevd investeringer på 1,3 milliarder kroner. Produksjonen startet i mai og ble markert med en høytidelighet med nærmere 1400 gjester.
Lang erfaring
Toyota har 40 års erfaring i Kina og satser på å bygge opp en kvalitetsprofil like sterk som den de er kjent for i andre markeder. Bilen skal ikke bære Toyota-logo men markedsføres under navnet GTMC. Motorene er bygget ved fabrikken Guangqi Toyota Engine Co, også den situert i Kina.
Bilene får en prislapp på mellom 198.000 og 270.000 norske kroner, og i verdens mest folkerike nasjon skal det være nok kjøpestyrke til å forsvare en såpass heftig produksjonstakt som 200.000 på sikt. For noen eksportplaner finnes ikke.