-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Daewoo-fabrikkene selges
I Korea har GM kjøpt opp den siste Daewoo-fabrikken som Daewoo selv fremdeles drev, og nå overtar Renault snart Daewoo-fabrikken i Romania.
Renault har formulert en plan om å komme opp i 4 millioner biler i 2010. Rumenske Dacia skal hjelpe dem med det, om fem år skal de være oppunder 1 million biler. Det kan de ikke klare med de nåværende produksjonsfasilitetene, derfor er de svært interessert i den Daewoo-fabrikken som allerede ligger der.
Denne bedriften er en underlig øy i verdens bilindustri. Daewoo gikk inn der med en investering på 800 millioner dollars for 10 år siden, den har bygget Daewoo-modeller på lisens siden, og også i dag er det 3.600 arbeidere der som jobber på vegne av den konkurse koreanske bilfabrikken og fremstiller gamle Daewoo-modeller som distribueres direkte til et lokalt nettverk av aktive forhandlere i slikt antall at merket er det nest største i Romania.
Men produksjonslisensen, som nå kommer fra GM – og de har fabrikker nok - går ut om halvannen måned, derfor begynner det å haste med et salg. Og da er Renault en logisk partner. Dels trenger de større kapasitet for Logan, som i motsetning til for eksempel Rolls-Royce eller Maybach, har solgt meget bedre enn ventet, også i land som Tyskland, Spania og Frankrike. Og dels er Nissan ute etter flere produksjonssteder i Europa.
Ingen avtale er skrevet enda, men Romanias regjerningskontor for privatiseringsarbeider, som eier 49 prosent av fabrikken, skal nå gi Renault tilgang til alle nødvendige data, får vi vite derfra.