-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Daimlerchrysler-ras i første kvartal
Ikke uventet var Chrysler sterkt medvirkende til at det ikke ble rødt for Daimlerchrysler i første kvartal. Men Mercedes-divisjonen endte 1,2 milliarder dollars baklengs.
To positive ting ved DCs rapport for første kvartal: resultatet ble bedre enn analytikerne hadde regnet med. Og konsernet påstår at det ikke skal ta lang tid før man begynner å se svarte tall igjen.
Selv om Chryslers 327 millioner dollars store driftresultat lå 11 prosent under det de klarte i fjor, banket de begge sine USA-rivaler, Ford og GM, grundig. Et økende volum tyder også bra for tiden fremover, selv om omsetningen sank.
De tunge bilene sørget for det største overskuddet i konsernet, 926 millioner i pluss, mer enn finans som endte på 425. Sammen med andre inntekter endte det hele med et forsiktig resultat på 374 millioner dollars, 110 millioner mindre enn i fjor.
Nå er Mercedes raske til å skylde på Smart for å forklare det solide underskuddet (i fjor tjente man over 800 millioner i den samme perioden, så forverringen er på 2 milliarder dollars). 1 milliard skal gå til restrukturering av mikrobil-avdelingen fortelles det – mer enn halvparten er tatt nå.
Men vi har jo også en beklagelig omsetningsnedgang på 11 prosent hos Mercedes-bilene, mens volumet sank med 7 prosent. Modellskifter er forklaringen her, R- og M-Klasse, får vi vite.
I februar var det fremdeles noen som betalte litt under 47 dollars for DC-aksjene. Ved utgangen av april fikk de tilbake 38-39 for de samme aksjene.