-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Chrysler-Fiat: God tid
Da Chrysler-sjefen, Jim Press, entret scenen i New York i en blå Fiat 500, var det første gang på mange år at det var noe annet enn Ferrari eller Lambo fra Italia på en amerikansk bilutstilling.
Nå hadde riktignok ikke Fiat noen stand på bilutstillingen i New York, men som kjent gikk Fiat inn i den minste av de amerikanske fabrikkene med 35 prosent, som de betalte med løfter om teknologi og nye småbiler.
Såpass imponert ble Washington av denne koblingen, at da president Obama ga GM og Chrysler ny utsettelse, var betingelsen for Chryslers del at de fikk snekret en skikkelig forretningsplan med Fiat i løpet av en måned.
Det er god tid, sa Jim press til journalistene da han kom ut av den minste bilen han vel noensinne har kjørt. Det er bra å ikke ha alt for lang tid, slik at vi kan jobbe konkret med de spørsmålene som finnes, få alt på bordet, og jobbe oss frem til løsninger, slik at vi kan gå tilbake til den egentlige jobben igjen, sa han.
Fiats levende dynamo, Sergio Marchionne, dro til Detroit med en gang Chrysler og GM hadde fått de nye deadlinene og har siden da vært der.
Han har åpenbart delt tiden sin ganske jevnt mellom Chrysler-toppene, Bilarbeidernes fagforeninger (man er helt avhengige av at de går med på fornuftige løsninger) og Washington. Washington har blant annet skalert tilbake Fiats eierskap i Chrysler fra 35 til 20 prosent og sagt at de godkjenner ikke de siste 15 før Fiat har nådd spesifikke mål hva angår innsprøytning av ny teknologi og produksjonsutstyr.
Det later til at Fiat er i rute der, begge partene snakker om at små Fiater og nye Alfa-modeller med spesielt magre motorer, skal være i produksjon allerede i 2010 – ett helt år før noen hadde regnet med.
Det er noen som tror på denne planen. På tross av at Fiat har fått kredittratingen sin nedgradert igjen, har aksjekursen økt med 35 prosent i dagene før påske.
Da får det ikke hjelpe om skeptikerne for det første tviler på om produksjonen virkelig kan komme i gang så fort, for det andre om disse småbilene virkelig vil selge (New York-utstillingen var ikke akkurat preget av hk-rasjonering) og for det tredje er man jo slett ikke sikker på at regjeringens lån på 6 milliarder dollars, dersom vilkårene oppfylles, vil være i nærheten av nok.
Men at markedet er så positivt, gjør selvfølgelig partene optimistiske. Og Jim Press var enig i at den lille blå 500-modellene ville bli en fantastisk firmabil for ham.