-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
DC dobler resultatet, men ser mørke skyer
Også Daimlerchrysler kom med overraskende gode tall for annet kvartal. Mer enn en dobling på samme omsetning ble applaudert med 3 prosent stigning på børsen.
I fjor tjente Daimlerchrysler 942 millioner Dollars i annet halvår. I år kan de fortelle om 2,3 milliarder. Begge årene var omsetningen så vidt over 49 milliarder Dollars.
Nå er det imidlertid litt skumle signaler i disse tallene. Chrysler-biten mistet masse av sitt tempo. De bidro bare med 65 millioner, mens tallet i fjor var på nesten 700 millioner dollars.
Dette tallet kunne imidlertid kompenseres av Stuttgart. Ikke takket være bil-virksomheten, men på grunn av at de kunne bokføre en gevinst på 800 millioner Euro i forbindelse med sine 22 prosent i EADS – Airbus-produsenten.
De gode tallene er derfor ikke noe direkte speilbilde av en god bilbutikk. Det ble presisert spesielt sterkt da Dieter Zetsche sa at han regnet med at Chrysler ville vise fortjeneste igjen i fjerde kvartal.
Underforstått: tredje ville bli noe helt annet. Manger regner med et Chrysler-underskudd på inntil 600 millioner dollars i inneværende kvartal.
Chrysler ligger imidlertid godt an når det gjelder nye modeller. Fremdeles venter 8 nye i kulissene i USA - de aller fleste drevet av en moderne firer, eller en nyutviklet bensingjerrig sekser. Det kan se ut som om Chrysler er den av amerikanerne som er best rustet til å møte de nye forbrukerbehovene.
Mercedes-Benz kunne fortelle om 6 prosent økning i omsetningen (først og fremst på grunn av en rikere modellmix), og de tjente mer enn 1 milliard dollar i annet kvartal. Samtidig avsatte de 160 millioner dollars til restruktureringer – innen 2008 skal de ha kuttet 6.000 arbeidsplasser.
Hos Chrysler går restruktureringen akkurat nå ut på å kutte produksjonen med ca. 70.000 biler for å få ned overfylte lagre. Akkurat nå har Chrysler biler nok for en hel måned over normalen ute hos sine forhandlere.