-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Blir Daewoo amerikaner?
Vi har tidligere fortalt om GMs planer om å døpe Daewoo om til Chevrolet, i hvert fall i Europa. Når det tyske Handelsblatt siterer company sources uten å gå i detalj riktignok, og forteller akkurat det samme, er vi nok mye nærmere en endelig avgjørelse.
Problemet er selvfølgelig at de som kjenner Chevrolet-navnet i Europa (og i dag er sannsynligvis Daewoo oftere top-of-mind hos bilkunder enn Chevrolet-navnet er) forbinder det med store amerikanere og en mislykket (i Europa) modellpolitikk. Og at det å bygge ned et kjent merkevarenavn ofte vekker negative følelser hos de kundene du allerede har jobbet med og fått en positiv forbindelse med.
På den annen side har jo både Mitsubishi og Nissan vist at omdøp kan skje uten stor dramatikk. Både Colt og Datsun var veletablerte merkenavn da de endret oppskrift.
Det er selvfølgelig et annet problem her. Dersom GM Europa-toppene, Fritz Henderson og Carl-Peter Forster, virkelig mener alvor med en satsing på Daewoo/Henderson vil Opels fagforeninger, som nå er i ferd med å forhandle frem nye avtaler, måtte tenke seg om nok en gang. Og er det noe Opel ikke trenger akkurat nå, er det flere forstyrrelser i produksjonen.