Daewoo bedre enn ventet de første seks

Nick Reilly, administrerende direktør for GM Daewoo Auto & Technology Co, som er det nye navnet, fortalte et koreansk pressekorps at dette går på skinner, og at de faktisk har slått egne prognoser når det gjelder finansielle resultater. Noen tall ga han imidlertid ikke.

Publisert Sist oppdatert

Reilly sier at Daewoo skal fokusere meget mer på eksport i tiden fremover. Nå er det klart for USA igjen. Der skal Suzuki (en av GMs japanske partnere) og Chevrolet-forhandlere begynne å selge Lacetti og Kalos. Det skal ikke ta lang tid før vi også får se Daewoos egen SUV, og større personbiler enn dagens. Og de skal ikke ta fire år å utvikle, hos Daewoo kan det gjøres fortere, sa Reilly.

Hjemme har Daewoo økt markedsandelen fra 7,4 til 10,4 prosent. De må også øke bemanningen, antakelig med flere enn de 700 nye de hadde regnet med, når de før året er omme har innført to skift på fabrikkene i Bupyong og Gunsan.

Powered by Labrador CMS