-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fremdeles april for Daewoo
Alarm i Seoul forrige uke. En næringslivs-avis skrev at GM hadde kuttet 350 millioner dollars av den prisen de opprinnelig ville betale for Daewoo. Ny frykt for at regjeringens reform-program skulle snuble. Ikke sant kunne imidlertid Daewoo-kreditorer snart berolige markedet med.
Intensjonsavtalen mellom GM og Daewoo er at amerikanerne skal betale 400 millioner dollars for fire Daewoo-fabrikker og 22 oversjøiske salgsavdelinger, dessuten skal amerikanerne overta ca. 830 mill. dollars i gjeld og andre forpliktelser. Daewoos kreditorer skal på sin side betale nesten 200 millioner dollars i det nye selskapet.
GM sa etter avisartikkelen at alle kommentarer om de pågående forhandlingene var svært spekulative, at forhandlingene går sin gang og at GM fremdeles håper å kunne avslutte dem ganske tidlig i april.
Spekulativt er det imidlertid ikke å påstå at utfallet av samtalene i stor grad er avhengig av fagforeningenes holdning. Og nå kan Daewoos fagforeninger fortelle om et lite gjennombrudd. Tidligere har GM insistert på at alle avtaler må være klare mellom dagens Daewoo og fagforeningene før GM går inn. Nå er amerikanerne villige til å snakke med fagforeningene direkte. Noe av det foreningene insisterer på er at 1000 arbeidere som ble sagt opp på tampen av fjoråret skal ansettes igjen.
Spørsmålet er selvfølgelig hvor lyst GM egentlig har på en stor fot innenfor et lukket marked der det i fjor ble avsatt 1,8 millioner personbiler.