-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
DC og GM sammen om BC
GM og Daimlerchrysler har gjort en felles avtale med det amerikanske energidepartementet om utvikling av brenselcellebiler. Dette er en del av president Bush 1,7 milliarder dollar program for å utvikle hydrogen som USAs neste energikilde.
Avtalen er et partnerskap der de to, sammen med sine samarbeidspartnere, skal jobbe for å utvikle hydrogrendrevne biler – først og fremst med brenselcelleteknologi.
GM skal legge 44 millioner dollar inn i denne delen av sitt hydrogenprogram. De skal bygge 40 biler som skal ut på fire forskjellige steder i USA. Energidepartementet bidrar med like meget for dette forsøket.
Daimlerchrysler, som fremdeles er verdens største på brenselceller, legger 70 millioner i potten, og nok en gang med tilsvarende fra det offentlige.
Energiministeren, Samuel Bodman, sier at med dette nye programmet på gang er det ikke urealistisk å tro at man vil kunne se en kommersialisering og utstrakt bruk av slike biler i løpet av de neste 15 år.
GM som jobber sammen med Shell sier at Shell skal sette opp Hydrogenstasjoner på alle de fire stedene der GM skal plassere ut sine nye biler. Tilsvarende blir det i Daimlerchrysler-leiren. Der BP er partner.
En rekke andre selskaper har også meldt seg på hos Energidepartmentet for å delta i dette utviklingsprogrammet. Blant dem finner vi Hyundai og Ford, Chevron og Ballard.
Samtidig kommer det melding om at GM nå leverer brenselcelledrevet Silverado til den amerikanske hæren. Den skal evalueres skikkelig under militære forhold en rekke steder i USA. Slik den står nå har den en rekkevidde mellom påfyllinger på 200 km og 252 hestekrefter. Denne spesielle testen skal vare frem til juli 2006 og er enda en del av GMs omfattende, globale arbeid med brenselceller.