-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM/Toyota: Hydrogen-kompiser
Først var det Toyota som skulle/skulle ikke hjelpe GM ved å sette ned prisene. Så var det Toyota som skulle hjelpe GM med hybridteknologien sin. Nå er det Toyota og GM som snakker sammen om en felles fabrikk for hydrogen-forbrukende bilmotorer.
Hvis dette ryktet er riktig, betyr det at også Toyota ser på hybrid-løsningene som en mellomstasjon til at biltransport skal gjøre seg fri fra olje. Og mens resten av verden sier at hydrogenbiler ligger minst 20 år frem i tiden, har GM i lang tid nå sagt at de skal ha de første bilene ute i salg i 2010.
Ryktene har oppstått i forkant av Rick Wagoners, GM-sjefens, besøk i Japan denne uke og er en naturlig forlengelse av det som er et faktum: at de to gigantene i flere år har delt litt brenselcelle-teknologi, men foreløpig i et ganske avslappet tempo.
De virkelig aktive konspirasjonsteoretikerne regner med at et mer intenst GM/Toyota samarbeide vil være et effektivt signal både til myndigheter om å åpne pengesekken for å intensivere forskningen på dette området, og til oljeselskapene om å ta distribusjonsjobben på alvor snart.
Det er ingen særlig uenighet om at oljen tar slutt en dag, med Kina og India som sterkt økende konsumenter, og en utvinning med signaler om tilbakegang, vil det være nødvendig med nye energikilder, som for eksempel hydrogen.