-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM tjener mer, også på bil
Hakk i hælene på Fords halvårsresultat kommer GM. De har også økt fortjenesten solid, men der i gården har også bilproduksjonen bidratt, og ikke bare bankvirksomheten. Aksjemarkedet applauderer.
Det mange ser på som spesielt positivt er at bildelen av virksomheten tjente 529 millioner dollars, opp fra 140 millioner i fjor. Selv om det er en marginal fortjeneste på et bilsalg som økte til rett under 50 milliarder dollars, er det i hvert fall inntjening. Tenk hva den hadde vært hvis ikke GM hadde startet rabatt-krigen – i annet kvartal var gjennomsnittsrabatten på et amerikansk-solgt GM-produkt 4.215 dollars.
Akkurat som Ford lider også GM under synkende markedsandel i USA – etter første halvår ligger den på 26,8 prosent mens den var på 27,2 i fjor.
I Europa går det meget dårlige enn man hadde regnet med. Reorganiseringer og Plan Olympia skulle forlengst ha gitt svarte tall her. I stedet tapte man 45 millioner – tilsvarende tall var forsiktige tre millioner minus i fjor. At GMAC, konsernets finansarm, økte sin inntjening med nesten like meget, til 860 millioner – en absolutt kvartalsrekord forresten – er i denne sammenhengen en mager trøst. I annet kvartal i år kunne GM bokføre en fortjeneste på 1,34 milliarder dollars – i overkant av hva markedet hadde ventet selv om GM-sjefen Rick Wagoner sa at det hele endte godt under våre forventninger.
Det mange ser på som spesielt positivt er at bildelen av virksomheten tjente 529 millioner dollars, opp fra 140 millioner i fjor. Selv om det er en marginal fortjeneste på et bilsalg som økte til rett under 50 milliarder dollars, er det i hvert fall inntjening. Tenk hva den hadde vært hvis ikke GM hadde startet rabatt-krigen – i annet kvartal var gjennomsnittsrabatten på et amerikansk-solgt GM-produkt 4.215 dollars.
Akkurat som Ford lider også GM under synkende markedsandel i USA – etter første halvår ligger den på 26,8 prosent mens den var på 27,2 i fjor.
I Europa går det meget dårlige enn man hadde regnet med. Reorganiseringer og Plan Olympia skulle forlengst ha gitt svarte tall her. I stedet tapte man 45 millioner – tilsvarende tall var forsiktige tre millioner minus i fjor. At GMAC, konsernets finansarm, økte sin inntjening med nesten like meget, til 860 millioner – en absolutt kvartalsrekord forresten – er i denne sammenhengen en mager trøst.