-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vauxhall omorganiserer
Du hadde kanskje glemt at Vauxhall fantes? England er faktisk GMs største marked i Europa, det er vel derfor bilene ikke for lengst er døpt Opel. På grunn av Kina har det nå skjedd store endringer i Vauxhalls ledelse.
GM-toppen i Kina gikk nylig og plutselig og ganske uventet av – frivillig. Som erstatning sendes nå Kevin Wale dit. Han kommer fra jobben som både styreformann og administrerende direktør i Vauxhall, og dermed skjer det en del i kjølvannet.
Som styreformann rykker Jonathan Browning inn, han er i dag salgs- og marketingsjef for GMs Europa-virksomhet, og fortsetter også som visepresident for salg, marketing og ettermarked.
Administrerende direktør blir Bill Parfitt som i dag har ansvar for generalens flåtesalg og varebiler i Europa. Han får også ansvar for alle GM-merkenes (Vauxhall, Saab og Chevrolet) salgs- og marketing-aktiviteter i UK og Irland.
Dermed overtar Jamal El-Hout, i dag er han sjef for produktplanlegging i Europa, varebilbiten i tillegg til alle hans oppgaver som portfolio-planlegger.
Selvfølgelig sier Fritz Henderson, GMs toppmann i Europa, at dette vil bli vellykket og effektivt og alt som hører med. Men det som for oss andre er mer åpenbart er at den nye organisasjonen i mye større grad enn tidligere gir en rekke toppfolk flere krevende oppgaver. Nå er det flere funksjoner på hvert sett skuldre.
Nok et ledd i kost-kutt, eller er det effektivisering? Sannsynligvis er det en fornuftig løsning som er valgt, Opel er et av de merkene med forholdsvis imponerende økning i Europa i år.