-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundai vokser
Både overskudd og bilsalg øker hos Hyundai. Til og med i Europa klatrer de.
Hyundai har tatt mål av seg til å bli en av verdens aller største bilprodusenter. Dagens femteplass er åpenbart ikke bra nok, og økningen viser at det er god grunn til å regne med at de når sine mål – hva nå de måtte være.
Fra april til juni økte overskuddet med 10,4 prosent, til ca. 1,9 milliarder euro. Og bilsalget økte for første gang til over 1,1 millioner enheter. Dermed ender første halvår med 2,18 millioner Hyundaier.
Ser vi på regnskapstallene har omsetningen i dette halvåret steget med nesten 10 prosent, samtidig som fortjenesten har økt med nesten 20 prosent til noe over 3,5 milliarder euro.
Hjemmemarkedet er vel det eneste som krymper for dem. I Europa steg salget de første seks månedene med 15,4 prosent, til 233.000 biler. Og dette er et marked som krymper merkbart.
I USA økte salget med litt over 10 prosent, til 357.000 biler. De 2,18 millionene på verdensbasis representerer en økning på 11,5 prosent.
Nå hører det med til denne historien at koreanerne fremdeles har en USA/Europa-fordel av en gammel frihandelsavtale.
Frankrike er et av de landene som har tatt til orde for at denne må reforhandles eller fjernes, men på for eksempel EU-nivå er det ikke noe som tyder på at det kommer til å bli endringer der.
Nå vil det være feil å påstå at det bare er på grunn av handelsfortrinn at Hyundai/Kia-gruppen i år, for første gang, vil trenge gjennom 7-millioner grensen. I fjor endte de på 6,6 millioner – da lå GM på 9 og VW-gruppen på 8,2 millioner. Gapet blir stadig mindre.