-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Isuzu dropper personbiler
Det er tvilsomt om det blir nødvendig med så masse sorgarbeide. Eller om krisepsykiatriske team må kalles inn. Isuzu skal slutte med personbiler. Det betyr at Aska forsvinner!
Men samtidig dukket det opp juveler som konseptbilen 4200R i Tokyo i 1989, der Lotus hadde gjort svært meget av arbeidet. Slike ting ga oss et visst håp om fremtiden. Men når det var biler som Gemini de forsøkte å selge – 204 slike ble lurt inn på det norske markedet – var liksom ikke Isuzu det merket som skapte størst entusiasme.
Men i 4x4-avdelingen var det ganske annerledes. Der var (og er) de kompetente på produksjonssiden, og når det gjelder konsepter og utvikling har de alltid vært i forkant. Det var Shiro Nakamura som var designsjef der, og han lot Simon Cox og hans muntre menn i Birmingham boltre seg akkurat som de ville på fremtidsvisjoner. I dag er Nakamura den meget progressive sjefen for Nissan Design, og Cox tegner fremtidsmodeller for Cadillac og andre US-GM produkter, fremdeles med base i lite fancy men svært så gatesmarte Birmingham.
Nå skal altså Isuzu gi seg helt med personbil og ofre seg for lette trucker og dieselmotorer. Ingen kommer til å savne det. Ikke Honda en gang.
Honda?
Ja, for Isuzus siste modell, Aska (bildet), er en ren Honda Accord kloning. Men nå på slutten ble det ikke solgt flere enn ca. 500 slike i året, og det klarer nok Honda å fikse på egen hånd.