-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Proton og Lotus blir tettere
Proton i Malaysia eier som kjent 80 prosent av Lotus. Derfor er det vel ikke unaturlig at både administrasjon og distribusjon føres tettere sammen?
Nå har imidlertid Proton-folket funnet ut at de kan spare mange penger på å flytte øst-over. Til Norfolk nærmere bestemt. Det er blitt ledig plass hos Lotus slik at nå vil man risikere å møte Proton når man skal besøke Lotus. Skjønt Proton-biler på parkeringsplassen der har ikke akkurat vært ukjent. Lotus har lenge hjulpet Malaysia-bedriften med utvikling av deres modeller.
Og det arbeidet skal bli enda tettere nå. Dels skal det komme nye modeller i A, B og C-segmentet ganske snart, men enda viktigere er det at en ny familie meget avanserte personbilmotorer, utviklet av Lotus, sakte og sikkert skal inn i Protonbilene nå. Motoren skal bygges i en ny fabrikk i Tanjung Malim som også Lotus ingeniører er sterkt involvert i.
Så hvorfor ikke da også flytte markeds-kreftene tettere sammen, når teknikerne allerede deler skrivebord? I løpet av ni måneder skal Protons UK-administrasjon være på plass i Hethel-hovedkvarteret til Lotus.
Samtidig arbeides det med planer om å selge Lotus egne modeller gjennom Proton-forhandlerne i Storbritannia. Ikke akkurat samme type biler, men det burde ikke være noe problem å plassere de riktige selgerne i et utvalg av Protons 110 salgslokaler i Storbritannia. Proton har forøvrig allerede overtatt deledistribusjonen og garanti-arbeidet for Lotus, så det er ganske åpenbart at båndene knyttes stadig strammere.