-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Porsche-krigen topper seg
Den underlige familiekrigen blant Porsche-medlemmene skal kanskje (ikke) avgjøres om 10 dager.

De andre aksjonærene må virkelig begynne å lure på hva som skjer. Det startet med at en forholdsvis overmodig Porsche-sjef, Wendelin Wiedeking, gjorde et raid mot Volkswagen.
Plutselig satt han med mer enn 50 prosent av Europas største bilprodusent i fanget, pluss opsjoner som kan ende med at han eier 75 prosent. Samtidig som han skaffet seg en grei liten gjeld på 9 milliarder euro – som sikkert har økt siden sist.
Dette hadde vært uproblematisk dersom verden hadde sett ut som den gjorde for ett år siden, men i dag har han visse problemer med å betjene den gjelden.
Han har med seg hyggelige Wolfgang Porsche på laget, sammen var de, virker det som, forholdsvis enige om at det var en god idé at den lille sportsbilprodusenten overtok Volkswagen-gruppen.
Det syntes derimot ikke Porsche-fetter Ferdinand Piëch som, selv om han altså også er en stor eier i Porsche, synes det er mye morsommere dersom Porsche kan bli slukt av Volkswagen – der han er styreformann – og bli gruppens tiende merke.
Derved ville Piëch bli sjef over hele imperiet, og kunne gjøre det han åpenbart har lengtet etter lenge: gi Wiedeking sparken.
For en måned siden så det ut som om familien endelig hadde tatt til fornuft og blitt enig om en sammenslutning av Porsche og VW-Gruppen. Men så har feidene blusset opp igjen.
Og Wiedeking har vært svært aktiv med å holde VW fra livet. VW er jo i stand til å befri Porsche fra gjeldsåket uten et problem, men ikke uten at det får konsekvenser for Porsche og Wiedeking.
Så først måtte Wiedeking bite i et veldig surt eple, ”luksus og statsstøtte hører ikke sammen”, og søke Berlin om et kriselån. Det ble veldig raskt avslått, mystisk raskt syntes noen. Hvorpå han reiste mot Gulfen igjen for å forhandle om et inngrep fra Qatar Investment Authority.
I et par uker har vi nå vært utsatt for underhånden propaganda fra begge sidene om hva Qatar egentlig vil.
Porsche antyder at Qatar vil være happy med et eierskap i Porsche, uten innflytelse. Alle aksjene med stemmerett eies av Porsche-familien. Og at de kanskje også ønsker en bit av Volkswagen.
Men fra Wolfsburg høres det ut som om Qatar er mest interessert i VW-aksjer, forutsatt at Porsche kan innlemmes i konsernet.
I helgen dukket det imidlertid opp en historie om at nå var Qatar klare til å betale 7 milliarder euro for en god bit av Porsche (mindre enn 25 prosent) pluss de opsjonene som kan omsettes til Volkswagen-aksjer.
Wolfgang Porsche har, i følge tyske medier, innkalt til et ekstraordinært familiemøte den 23. juli, der Qatar-innspillet skal diskuteres.
Det later til at Porschene er klare til å bruke deler av familieformuen, sammen med pengene fra Qatar, for å holde Porsche unna Volkswagen. Mens Ferdinand Piëch kommer til å holde på sin plan om at selge 49 % av Porsche til Volkswagen for å få slettet halvparten av gjelden.
Det er jo slett ikke sikkert det blir noen avklaring den 23. juli heller. Det vil i hvert fall bety at i forretnings- og finanskretser vil både Porsche og Volkswagen da ha mistet resten av det de har hatt av respekt og troverdighet.