-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Synkende salg i Kina
Ikke før har vi fortalt om Rolls som utvider der før det kommer bekymrede meldinger om salgsutviklingen i Kina.
Dette passer verdens bilindustri meget dårlig. Den hadde regnet med at salget i Kina skulle dempe opp for nedgangen i store deler av verden for øvrig.
Men nå viser foreløpige tall at August-salget i Kina kan ligge så meget som 10 prosent under august i fjor. Det betyr i så fall en radikal nedgang i forhold til prognosene. Det betyr også en akselererende nedgang som kan vise enda mer dramatiske utslag i månedene som kommer.
Nå er det noen som mener at de Olympiske Leker holdt kundene unna, men andre tall forteller klart at det har vært en økende nedgang de siste tre måneder og det er få som ser noen grunn til at den skal stanse opp nå.
De nøkterne har sagt at markedet i Kina i år vil øke med mindre enn 10 prosent, forholdsvis dramatisk i seg selv – de siste årene har økningen vært skrevet med to-sifrede prosent-tall. Nå er det mange som ikke regner med noen økning i det hele tatt.
De store bilprodusentene har regnet med at markeder som Kinas, Russlands og andre som nå er i sterk utvikling vil stå for minst 80 prosent av den salgsøkningen man regner med i årene fremover. Kina har vært sett på som et av de mest robuste.
Må man regne disse prognosene om på nytt kan det bli ganske dramatiske resultater.