-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Valuta-problemer? Ikke hos Rolls-Royce
En oversikt Automotive News har hatt om bilfabrikkenes forhold til Euro mot Dollars er ganske interessant. Den viser tydelig at Rolls-Royces overlegne holdning til hestekrefter ("det finnes nok av dem) gjenspeiler seg også når det er snakk om valutaproblemer.
Bentley kan fortelle om store problemer, marginene er ganske enkelt ikke store nok til å ta opp 20-25 prosent devaluering, slik at 2005-modellene i USA kommer til å få et pristillegg større enn inflasjonen.
Ferrari har det samme problemet med dollar. Maserati er på vei inn i USA nå, og Ferrari selger nesten 1/3 av sin produksjon der. Dette er som gambling, sier de i Maranello og er glade for at de har en meget sterk merkevare.
Men hos Rolls-Royce later de til å være fullstendig ubekymret over en sterk dollar. Valutasvingninger er en del av virkeligheten, sier Howard Mosher, marketing sjef, til bladet. Rolls og Royce gikk ikke til valutaspesialister da de startet dette selskapet for 100 år siden, og det gjorde heller ikke BMW da de kjøpte merkevaren. Dersom vi skulle begynne å regulere våre priser hver dag, etter hvordan valutaen svingte, ville vi svikte de investorene som kjøper våre biler. Måten vi bygger og betjener våre biler på er et resultat av fem års planlegging. Det er altså ikke i vår natur å gripe til kjappe løsninger.