-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Liv for Rover etter døden
London (BilNorge.no): Rover kan gjenoppstå. Men neppe som en bil produsert i England. Flere produsenter er interessert i Rover og MG – og nå skjer det en spennende anbudsrunde om restene etter bilkonsernet. Det er produsenter og investorer i Iran, Russland, India, Kina og flere andre land som viser interesse for restene.
Iran er landet i Midt-Østen mest størst bilproduksjon. Den største produsenten, Khodro ønsker å øke kapasiteten til 1 million biler i år og vil gjerne eksportere til alle nabolandene. I dag produserer de en variant av Hillman Hunter fra 1970-åene kjent under navnet Paykan. Den er ikke bare gått ut på dato, men iranske myndigheter mener den bruker for mye bensin og vil ha biler som forurenser mindre.
Derfor vurderer de å kjøpe alt etter Rover/MG – modellene, planene for nye modeller og det som er igjen av maskiner og utstyr. De vurderer også å knytte kontakt med de mange underleverandørene Rover og MG hadde i England. Undersøkelser viser at det enkleste er å flytte produksjonslinjene – problemet er å få med seg underskogen av leverandører av komponenter.
Konkursforvalteren for Rover vurderer også om de skal selge restlageret av ferdig produserte biler til India eller Iran. Fabrikken har rundt 2000 biler nesten ferdige og de selges til høystbydende.