-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
SAAB made in USA
Carl-Peter Forster, som blir Saab-sjef den 1. april, har allerede snakket litt om svenske-merkets fremtid. Blant annet at Saab vil kunne bli bygget i USA.
For Saab er USA det aller viktigste markedet, og slik som valutaforholdene er koster det ganske meget å selge europeiske biler der borte. Det er nok bakgrunnen for at Forster nå antyder at det kan bli aktuelt å bygge Saaber i Amerika. Han har overhodet ikke antydet hvilke modell-linjer han tenker på, men siden den neste 9-3 allerede er plassert i Rüsselsheim er det vel andre typer han tenker på.
Fra høyt GM-hold er det igjen gjentatt at det ikke er snakk om å droppe merkevaren Saab. Den har et utmerket renommé, det er få som uttrykker noe negativt i forbindelse med merkenavnet når man foretar kundeundersøkelser, og Saab-kjørerne tilhører de best utdannede og ligger i høye inntektssjikt. Slett ikke en kundegruppe GM ønsker å skille seg fra.
Problemet er bare at det ikke er flere enn i underkant av 150.000 av dem hvert år. Og det nytter ikke å bygge biler og tjene på dem når produksjonstallet er så lavt. Spesielt ikke hvis en ugunstig valutasituasjon også kommer i mellom.