-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Saab-spillet: Pokertap - uten motspillere
Her har man kjørt et pokerspill, der man selv har delt ut de kortene man selv har valgt, har ingen andre motspillere rundt bordet, og likevel folder man. For en utgang.
Det er ikke Seven card stud, eller Texas hold’em eller Three card Monte. Dette er en nytt sett poker-regler som heter Skåne Flop.
Miste nervene i et slikt spill, eller si at det er blitt så sent at vi må hjem, er lite gloriøst utfall. Men ikke uventet.
I Saab-Königsegg-historien har det vært altfor lite substans, altfor mange misforståelser og en vesentlig mangel på kunnskap. Selv penger fra den Europeiske Investeringsbanken, har presse og andre hatt problemer med å forklare.
Det er ingen grunn til å repetere denne, egentlig ganske spennende, historien.
Men det er kanskje grunn til å spørre om alle involverte har husket at dette også har med mennesker å gjøre. Saab-arbeidere, alle som jobber med distribusjonen av og ettermarkedet til Saab, og ikke minst alle Saab-kundene.
De hadde fortjent bedre informasjon underveis.
Nå har de altså fått beskjed om at Königsegg ikke går inn i Saab allikevel. (Hvor pengene for å betale regningen på 250 millioner kroner til alle de konsulentene skal komme fra, aner vi heller ikke. Men det er først og fremst av interesse for Königsegg og deres eiere).
Men i stedet for å begrave liket, får vi høre at det er et håp allikevel. Representanter for den svenske regjering blir sitert på noe som kan tydes i den retningen.
GM selv, som er de som virkelig har rotet dette skikkelig til, har oppdaget at de allikevel eier Saab. Og at de trenger noen dager på å finne ut av dette.
GM, som flyttet Europa-kontoret sitt fra Zürich til Rüsselsheim, fordi de ikke lenger behøvde bekymre seg om en flermerke-strategi.
GM, som sa opp alle sine Saab-forhandlere i USA i sommer og som lot Königsegg antyde hvem som skulle få fortsette. GM, som uttrykte stor tilfredshet med avtalen som var underskrevet med Königsegg.
Nå skal de seigpine hele Trollhättan og hele organisasjonen enda noen dager.
La oss minne om Dagens Næringsliv, som hadde rullet opp en fantastisk Saab-Königsegg-historie.
Den inneholdt alt - milliarder av dollar, mafiosa-interesser, snacksy elskerinner, og avsluttet hele dette fantasiske lørdagsoppslaget den 26. september med et sitat fra Bård Eker, om at ”dersom dette ikke er klart innen onsdag (1. oktober) er vi ute”.
Fulgte avisen opp dette torsdag eller fredag eller lørdagen etter? Niks. Derimot har vi fått høre at lånet er klart og kineserne er klare eller at fremtiden er klar.
For oss som skriver er dette selvfølgelig glimrende. For dem det gjelder, er det bare trist.
Og flaut at det spilles så elendig poker.