-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Seat i streik
Som et første innslag i kampen for arbeidsplassene, arrangerte Seat-arbeiderne en 24-timers streik. 1800 biler ble ikke produsert, og en fotograf fikk en tomflaske i ansiktet.


Neida, det er ikke Seat-arbeidere i "sit down streik", bare på spillerne i Estudiantes som promoverer nye Leon
Problemet for de spanske arbeidstakerne er planer om å kutte vekk kanskje så meget som 1.400 arbeidsplasser i produksjonen. Seat, som i 2000 produserte langt over 500.000 biler, kommer i år til å ende på ca. 400.000. Omregnet betyr dette at det er ca 1.400 arbeidere for mange langs båndene.
VW-konsernets første forslag, det er som kjent de som eier Seat, var å kutte lønnene med 10 prosent og null oppsigelser. Nei, sa fagforeningene. OK, da får vi bygge ned, sa ledelsen.
Og dermed gikk 15.000 arbeidere ut på gatene i Barcelona sentrum. De hadde en forestilling der de kastet flasker, egg og overmodne frukter og grønnsaker på regionalregjeringens hovedkvarter, det var der de klarte å såre en pressefotograf.
Kastingen var for å fortelle regjerningen at nå må den komme på banen og sikre at Wolfsburg opprettholder Seat som den betydningsfulle arbeidsgiverfaktoren den har vært lokalt.
Arbeiderne lover at dette blir ikke siste gang de sier fra. Fabrikkens ledelse sier på sin side at selvfølgelig har arbeiderne rett til å streike og protestere og etterlate fabrikklokalene folketomme, men dette er ikke akkurat måten å gjøre dialogen mellom de to mer hjertelig på.