-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
ForFour forsvinner
Daimlerchrysler og Mitsubishi er enige. Produksjonen av Smart ForFour opphører. Nå.
Man har lenge visst at det var denne veien det kom til å gå med store-Smart. Men ikke at det var slik det skulle skje. De to partnerne diskuterte seg frem til en avtale der produksjonsstoppen i realiteten fikk tilbakevirkende kraft.
Det er på Mitsubishi-fabrikken i Born den store Smarten har trillet av båndet. Side om side med japanernes Colt. Nå blir det bare Colt, det betyr mindre arbeid for fabrikken og det betyr at noen må kompensere for det økonomiske tapet.
Hvor stor den summen er, vil ingen av partene snakke om, men japanske medier har tidligere antydet rett i underkant av 250 millioner euro.
Daimlerchrysler har tidligere sagt at bortfallet av ForFour vil koste dem rundt 1 milliard euro. Dette inkluderer blant annet å styre avviklingen av 300 arbeidsplasser.
Selv om ForTwo kommer med nye modell til høsten, vil ikke det kreve et så mye større produksjonsapparat at disse arbeidsplassene kan kompenseres for der. Til denne handelen hører forresten at motorfabrikken i Kölleda i Tyskland nå går helt over til Daimlerchrysler.
Ingen av oss aner vel egentlig hvor mange milliarder dette ForFour-eventyret har kostet. Tapet er forholdsvis bunnløst.