-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hva med Smart?
Det er et utrolig håndverk de viser: Daimlerchrysler er like elendige på å behandle Smarts fremtid for offentligheten som GM er med Saab. Smart er kanskje Kaputt, kanskje ikke er de siste uklare meldingene.
Hva skal vi tro om Saab-fremtiden? Saabs volum-modell skal bygges i Rüsselsheim, mens en Cadillac-versjon, og noen nisjemodeller skal bygges i Trollhättan, som har et stort problem fordi det lave produksjonsvolumet gjør bedriften ulønnsom.
Det er vel ikke bare jeg som ikke forstår, eller klarer å holde orden på, GMs sprikende signaler om Saab/Trollhättans fremtid.
Like tåkete blir det rundt Smart. Bilen er i salg i Canada nå, samtidig som den etterlengtede debuten i USA, på årets Detroit-utstilling, der Formore skulle vises for første gang, ble sterkt amputert. 80 amerikanske Mercedes-forhandlere har skrevet på en forhandleravtale med Smart, men aner i dag ikke noe om hva som skal skje.
Samtidig dukker det opp meldinger fra toppfolk i systemet om at Smart godt kan forsvinne, samtidig som andre, også sentralt plasserte, forteller at nei, det kan den ikke.
De siste sprikene dukket opp like før påske. I følge Automotive News Europe fortalte Jürgen Schrempp, Daimlerchryslers toppsjef, en gruppe analytikere i München, at Smart godt kan bli eliminert. Vi er kjent for å kunne ta upopulære avgjørelser, skal han ha lagt til.
Antakelig litt overraskende for Ulrich Walker, Smarts nåværende topp som har vært ganske klar på at, og hvordan, Smart skal overleve.
Og dagen etter kunne Eckhard Cordes, Mercedes-Benz sjefen, fortelle Die Zeit at hos Mercedes var kvalitet prioritet nr. 1, og etter at han hadde snakket om bedrageri-tendenser hos høytstående medarbeidere (DC er plaget av en del pinlige etterforskninger akkurat nå) la han til at det ikke måtte være tvil om at Smart har en fremtid. Han lovte oss sågar en avløsermodell til den opprinnelige Fortwo.
Det må være morsomt å jobbe med denne merkevaren, når offentligheten får så mange underlige beskjeder.