-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Smart blir større
Planene for Smart er ganske ekspansive i år. Derfra skal det komme 180.000 biler (125.000 i fjor) og det er nok ikke først og fremst fordi vi kan regne med en offisiell norsk Smart-import i 2004.

Men i mellomtiden får vi sitere Philipp Schiemer, ansvarlig for salg derfra, men i sjefens fravær – Andreas Renschler gjorde en mislykket saneringsjobb hos Mitsubishi i Japan – har han også vært Smarts øverstkommanderende.
Han sier at han regner med omsetning som overstiger 2 milliarder Euro i år. I 2003 var det tallet 1,35 milliarder – vi snakker med andre ord om en økning på nesten 50 prosent.
Produksjonsøkningen blir nesten like stor, så derfor er det egentlig underlig at omsetningsprognosen er såpass beskjeden. For de bilene det skal økes med er adskillig dyrere enn utvalget de solgte i fjor. Forfour er på markedet i disse dager, og den skal det pushes 50.000 eksemplarer av. Den burde gitt større utslag på omsetningen.
Schiemer snakket også varmt om den kommende Formore (som også blir døråpner til det amerikanske markedet) - i 2006 skal den være klar.
Og apropos 2006: midt oppi alt dette var noen ufine nok til å spørre om inntjening. Men den avdelingen er også utsatt igjen. Først i 2006 er det tegnet inn en fortjeneste på denne virksomheten.