-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Historisk varsel fra Suzuki
Aldri før i sin nesten 50 år lange bilhistorie har Suzuki kommet en profit-warning. Men nå har de avlevert sin første.
Det er ikke på grunn av USA at Suzuki nå har senket utsiktene til inntjening i dette forretningsåret med 33 prosent. Der er de nemlig nesten ikke aktive.
Årsaken til at de senker målet til rundt 100 milliarder yen (ca. NOK 6,7 milliarder) er en blanding av sterk yen og kreditt - og dermed etterspørsel-problemer i blant annet Ungarn og Pakistan, der de har ganske store produksjonsanlegg.
Begge steder har Suzuki utvidet ganske kraftig den siste tiden, men begge disse landenes økonomi er hardt rammet, og gjør dermed fremtidsutsiktene forholdsvis usikre.
Man merket tendensen allerede under første halvpart av inneværende forretningsår (april til september) da driftsinntektene sank med 23 prosent til 61 milliarder yen. Også omsetningen sank, riktignok med bare 0,5 prosent, men tilbakegang på salg er ikke vanlig.
Osamu Suzuki, konsernsjefen, frykter også krisen i USA.
Før eller siden vil den treffe resten av verden som en tsunami, sier han. Markedet deler åpenbart hans pessimisme. Siden årets begynnelse, har aksjeverdien på Suzuki sunket med 55 prosent, mens snittet for aksjer innen transport har sunket med litt mer forsiktige 30%.