-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota enda bedre enn forventet
I motsetning til de andre oversjøiske Europa-konkurrentene, GM og Ford, tjente Toyota gode penger i månedene frem mot sommerferien.
Der de andre snakker om andre kvartal, april, mai og juni, snakker Toyota om første kvartal. Men uansett hva man kaller denne perioden – den var god for Toyota.
I fjor tapte de 69 millioner euro i Europa i denne perioden, i år hadde de imidlertid et driftsoverskudd på 35,6 millioner. Også omsetningen økte, med 11 prosent til 5,3 milliarder euro på tross av at volumet har sunket med forsiktige 1,1 prosent.
Både GM og Ford har rapportert ganske røde tall i samme periode, henholdsvis 360 og litt over 400 millioner dollar. Den store rivalen VW har imidlertid gått så det suser.
Det er forresten verd å merke seg at også i USA er Toyota i sterk fremgang igjen – i juli, da både GM og Ford merket motstand i markedet, økte Toyota med 26 prosent. Og april-juni kvartalet fikk en fremgang på nesten 50 prosent.
Også globalt kunne Toyota fortelle om fremgang. Fortjenesten endte på det høyeste nivået på fire år, etter at de satt igjen med 3,7 milliarder euro. Og bare for moro skyld: omsetningen økte til 5,5 trillioner yen – hva blir det - 550 milliarder euro?
Konsernet var også ganske optimistisk med hensyn til fremtiden. De økte for eksempel årets salgsmål fra 9,58 millioner biler til 9,76. Og på tross av yen’ens styrke klarte Toyota å tjene gode penger hjemme også, for annet kvartal på rad.
Børsen liker det den ser – Toyota-aksjene er opp 19 prosent så langt i år.