-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW-gruppen fortsetter oppgangen
Sterk innsats i Asia og USA, samtidig som de holder stand i Europa, og vel så det, sørger for fortsatt fremgang for Folkevogn-konsernet.
I første halvår tjente VW-konsernet mer enn 8,8 milliarder euro – nesten 36 prosent mer enn i samme periode i fjor.
"Det er vår posisjon som global aktør som har gjort det mulig å overstige utviklingen av totalmarkedet", sa VW-sjefen, Martin Winterkorn da han la frem tallene nylig.
Omsetningen økte med 22,6 prosent, til mer enn 95 milliarder euro. I dette ligger også tallene for MAN som nå er konsolidert inn etter at overtakelsen er fullført. Bilsalget økte ikke i samme grad, volumet gikk opp med 10,3 prosent – til 4,6 millioner biler.
Det er nok først og fremst takket være Kina at de tjente mer på hver bil enn tidligere. 1,3 millioner enheter ble solgt på det kinesiske markedet – nesten en tredel av konsernets samlede produksjon.
Kina økte dermed 17 prosent, like meget som VW økte i hele Asia-regionen
Men selv om volumene er lavere i Nord-Amerika, er fremgangen der også imponerende.
30 prosent økning i USA (22,1 prosent i hele Nord-Amerika) kan nok i veldig stor grad tilskrives at VW, etter mange års fravær, igjen har fått i gang lokal produksjon. En egen USA-Passat triller nå ut fra en stor fabrikk i Tennessee.
Winterkorn var imidlertid litt tilbakeholdende i sine prognoser for resten av året.
Han holdt riktignok fast ved at fjorårsresultatet på 11,3 milliarder euro nok ville overgås, men siden det var åpenbart at fjorårets rekordomsetning (159,3 milliarder) og rekordsalg (8,3 millioner biler) ville bli overgått av årets resultater, reagerte børsen negativt på at han ikke skrudde opp forventningene til resultatet.
Fra 136 til under 130 euro per aksje var børsens umiddelbare reaksjon. Nå har investorene tenkt seg om og kursen er på vei tilbake til 140.