-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
125 årsjubileum:
Torino feirer Fiats jubileum
Det har vært forholdsvis lunken feiring av Fiats første 125 år. Men helt på tampen av jubileet – fødselsdagen er egentlig 11. juli 1899 – har Torino tatt seg sammen med et par viktige utstillinger.
Den store finner sted på det store bilmuseet i Torino, som er vel verdt et besøk, også uten en spesialutstilling om Fiat.
Den heter noe med 125 ganger Fiat og består av biler – mange av dem ganske ukjente, av kunst og reklamemateriale og av dokumenter fra arkivet.
Fiats innsats på grafikk-fronten er enestående. De har gått utenpå de fleste bilfabrikker når det gjelder plakater og annonser. De har brukt noen av Italias fremste kunstnere til å jobbe med salgsfremmende tiltak, og utstillingen i det gamle museet gir mange gode eksempler på akkurat det.
Du finner en stor utstilling i Heritage Hub også. Det er blitt et lager for biler som er hentet fra båndet for å havne i fabrikkens samlinger, og er spesielt god på femti-tallet og nyere.
Denne gangen inneholder den delen flere ukjente biler enn de du finner i bilmuseet.
Ukjent prototyp
Blant annet noen originale karosseriarbeider. Du får en prototyp man aldri har sett før, en coupé utgave av Fiat Barchetta, du får noen tidlige by- og elbiler, en woody stasjonsvogn bygget på en 500 C Topolino, og også en 520, nesten 100 år gammel. Fiats første sekser.
Og selvfølgelig er også Centro Storico full av spesielle historiske dokumenter funnet frem i anledning av dette helt spesielle jubileet.
Centro Storico ligger nesten nede ved elven i de opprinnelige produksjonslokalene til Fiat, mens Historic Hub’en finner du i den store Mirafiori-fabrikken.
Et felles tema ved alle disse presentasjonene er selvfølgelig hvordan Italia utviklet seg parallelt med Fiat.
Man gjør litt narr av at GM og USA på mange måter er samme saken, men det kan ikke være tvil om at Fiat gjorde mer for å lede Italia inn i den moderne tid, enn noen blå-blodet italiensk adelsfamilie.
Det er også noe disse utstillingene vil vise.