-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Prisene klare for ny DS elbil
Dersom du er blant dem som har satt deg på venteliste for å kjøpe en DS3 Crossback E-Tense, er du sikkert spent på hva prisen blir. Det skal du straks få vite.
Det var på høstens bilutstilling i Paris at nye DS3 Crossback ble vist for første gang, både med forbrenningsmotor og som elbil med tilnavnet E-Tense.
Nå er priser og volum avtalt mellom den norske importøren og produsenten, og dermed er det klart for å konvertere reservasjonslisten til konkrete kontrakter.
– Etterspørselen etter elbiler i Norge bare stiger og stiger. Det norske markedet har prioritet for levering av elektriske DS 3, og de 100 første reservasjonskundene vil få mulighet til å få sin bil allerede høsten 2019. Vi er svært fornøyde med prisen og vi forventer betydelig pågang, sier Thomas Christensen, direktør DS Automobiles hos Bertel O. Steen.
Videre lover han at at alle som har betalt inn et depositum på kr 3333 for å stå på reservasjonslisten, og signerer kontrakt i 2019, vil få bil i løpet av første halvår 2020.
Kunder som ennå ikke har reservert kan også få bil i 2020, men da sannsynligvis først i andre halvår. Muligheten for å sette seg på reservasjonsliste stopper 6. mars, så det begynner å haste.
Dette er prisene på den nye modellen:
- DS 3 Crossback E-Tense So Chic: 312.000 kroner
- DS 3 Crossback E-Tense Grand Chic: 342.000 kroner
DS 3 Crossback E-Tense So Chic er innstegsmodellen med det importøren beskriver som «et høyt nivå av standardutstyr» uten å gi nærmere detaljer om hva det innebærer.
DS 3 Crossback E-Tense Grand Chic er toppmodellen, som beskrives som «en ekstremt høyteknologisk versjon med det meste av utstyr».
Så ramser de opp utstyr som Matrix LED lys, head-up display, trådløs lading (vi går ut fra at det gjelder mobiltelefoner, ikke selve bilen), nøkkelfri adgang, ryggekamera, LED baklykter med dynamiske blinklys, 10,3" berøringsskjerm med navigasjon, aktiv sikkerhetsbrems med nattmodus samt aktiv filholder.
DS3 Crossback har egenskaper som trolig vil gjøre den til den mest solgte DS-modellen i Norge noensinne.
Bilen har en oppgitt rekkevidde etter WLTP-standarden på 320 kilometer – drøyt 100 km kortere enn de koreanske fetterne Kona og Niro. Den har også en noe svakere motor, 136 hk mot drøyt 200 på koreanerne.
Men vi loves en premium opplevelse, og en del av oss ofrer gjerne litt effekt og rekkevidde for å føle seg vel bak rattet.
DS 3 Crossback E-Tense beskrives som en premium kompakt-SUV. Den er 4,12 meter lang, 1,8 meter bred, har 350 liter bagasjerom, ekstra bakkeklaring og mulighet for 18-tommers felger.
Her er noen av egenskapene:
- Elektrisk motor på 136 hestekrefter.
- 50kWh batteri plassert i gulvet.
- Regenerering av strøm ved bremsing.
- Kompatibel med ladestasjoner opp til 100 kW.
- Ny generasjon energieffektiv varmepumpe.
Ytelser på motor og ladeutstyr:
- Rekkevidde på 320 km (WLTP)
- Opptil 20 % regenerering ved bykjøring. Teknologi utviklet i Formel E.
- 260 Newtonmeter dreiemoment.
- Aks. 0 til 50 km/t på 3,3 sekunder og 0 til 100 km/t på 8,7 sekunder.
- Med en 11 kW veggboks lades batteriet til 100 prosent på 5 timer. Med en 100 kW hurtiglader når batterikapasiteten 80 prosent i løpet av 30 minutter (9 km kjørelengde per minutt). Batteriet har aktiv kjøling ved lading.