-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Mondeo hybrid klar for Norge
I dag er Ford Mondeo stasjonsvogn vist offentlig på bilutstillingen i Brüssel. Den er snart på plass hos norske forhandlere.
Det er første gang Mondeo stasjonsvogn kommer som hybrid, og de norske Ford-forhandlerne er selvsagt entusiastiske.
– Kombinasjonen av stasjonsvogn, drivstoffbesparende hybridteknologi, 187 hk og automatgir gjør denne nye utgaven til et perfekt valg for mange norske kunder. Dette er en vinnerkombinasjon vi har stor tro på, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
Nye Ford Mondeo Hybrid stasjonsvogn i den godt utstyrte versjonen Titanium får du fra 447.000 kroner. De første bilene er forventet til Norge allerede i mars.
Nye Mondeo Hybrid kombinerer en spesialutviklet 2.0-liters bensinmotor med en elektrisk motor som drives av et litium-ion-batteri. Samlet effekt er 187 hk.
Det resirkulerbare litium-ion batteriet på 1,4 kWh er plassert under det flate gulvet i bagasjerommet og blir blant annet ladet opp ved hjelp av bilens bremseenergi.
Systemet fanger opptil 90 % av denne energien. Bilen er også utstyrt med en optimalisert eCVT automatgirkasse som ytterligere reduserer drivstofforbruket.
Til sammen gir dette et forventet CO2-utslipp på 101 g/km og et gjennomsnittlig drivstofforbruk på 0,44 l/mil for Mondeo Hybrid Titanium stasjonsvogn.
Andre teknologier som hjelper sjåføren til å redusere drivstofforbruket, uten at det går på bekostning av komforten, er:
- En smart kjørecomputer som overvåker drivstoff- og energibruk med funksjoner som blant annet oppmuntrer til mer gradvis bremsing for å sende mest mulig energi tilbake til batteriet.
- Både styring, klimaanlegg, motorkjøling og flere andre systemer er drevet av elektrisitet. Dette reduserer belastningen på motoren betraktelig.
- Et spesialutviklet system bruker varmen fra eksosen og bidrar til at kupeen blir raskere varm.
Nye Mondeo Hybrid stasjonsvogn har 403 liter bagasjeplass under bagasjeromstrekket, mot 500 liter i den vanlige utgaven. Slås baksetene ned er det plass til hele 1508 liter (1605 l) med bagasje på det flate gulvet. Det er også ekstra plass under gulvet.
Nye Mondeo Hybrid stasjonsvogn er i tillegg til Titanium tilgjengelig i en eksklusiv og svært godt utstyrt Vignale-versjon.