-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Gunstig luksus-Lexus
Dersom du nøyer deg med 223 hestekrefter, kan du spare 300.000 kroner på en luksuriøs Lexus-modell.
Det norske avgiftssystemet er som skapt for hybridbiler som har lavt CO2-utslipp etter den såkalte EU-syklusen.
Da nye Lexus GS 450 h ble lansert for et år siden, hadde den en startpris på 824.000 kroner.
PRISER OG DATA FOR ALLE LEXUS-MODELLER
Ikke avskrekkende for en bil med til sammen 345 hestekrefter og prestasjoner som null til hundre på 5,9 sekunder. Drivlinjen består av en 3,5-liters bensinmotor og en kraftig elmotor.
Men nå kommer et nytt alternativ for de som greier seg med litt mindre muskler.
GS 300 h debuterte på bilutstillingen i Shanghai i vår, og her er V6-motoren erstattet ev 2,5-liters rekkefirer. Drivlinjen tilsvarer den som sitter i nye IS 300 h, men med 223 hestekrefter bør den likevel dekke behovet for de fleste.
LES: Våre førsteinntrykk av Lexus 300 h
Lexus oppgir et CO2-utslipp på 110 gram per kilometer, og siden norske myndigheter favoriserer hybridbiler betyr det at den får 90.000 kroner mindre i avgifter enn en bil med forbrenningsmotor og tilsvarende ytelser.
Dermed kan den norske importøren skilte med priser fra kr 532.700 for GS 300 h i utstyrsnivå Comfort, mens du får en Luxury-modell med «full pakke» til kr 696.600.
Lexus GS er en bil som konkurrerer mot bl.a. Audi A6, BMW 5-serie, Mercedes E-Klasse og Jaguar XF når det gjelder størrelse, komfort og utstyr.
GS 300 h er på plass i Norge i desember, men du kan allerede forhåndsbestille et eksemplar.