-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gunstig luksus-Lexus
Dersom du nøyer deg med 223 hestekrefter, kan du spare 300.000 kroner på en luksuriøs Lexus-modell.
Det norske avgiftssystemet er som skapt for hybridbiler som har lavt CO2-utslipp etter den såkalte EU-syklusen.
Da nye Lexus GS 450 h ble lansert for et år siden, hadde den en startpris på 824.000 kroner.
PRISER OG DATA FOR ALLE LEXUS-MODELLER
Ikke avskrekkende for en bil med til sammen 345 hestekrefter og prestasjoner som null til hundre på 5,9 sekunder. Drivlinjen består av en 3,5-liters bensinmotor og en kraftig elmotor.
Men nå kommer et nytt alternativ for de som greier seg med litt mindre muskler.
GS 300 h debuterte på bilutstillingen i Shanghai i vår, og her er V6-motoren erstattet ev 2,5-liters rekkefirer. Drivlinjen tilsvarer den som sitter i nye IS 300 h, men med 223 hestekrefter bør den likevel dekke behovet for de fleste.
LES: Våre førsteinntrykk av Lexus 300 h
Lexus oppgir et CO2-utslipp på 110 gram per kilometer, og siden norske myndigheter favoriserer hybridbiler betyr det at den får 90.000 kroner mindre i avgifter enn en bil med forbrenningsmotor og tilsvarende ytelser.
Dermed kan den norske importøren skilte med priser fra kr 532.700 for GS 300 h i utstyrsnivå Comfort, mens du får en Luxury-modell med «full pakke» til kr 696.600.
Lexus GS er en bil som konkurrerer mot bl.a. Audi A6, BMW 5-serie, Mercedes E-Klasse og Jaguar XF når det gjelder størrelse, komfort og utstyr.
GS 300 h er på plass i Norge i desember, men du kan allerede forhåndsbestille et eksemplar.