-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundais nye miljøbiler
Elbil eller hybrid? Hyundai tilbyr begge deler, i samme innpakning. Og snart kommer et tredje alternativ.
Vi snakker selvsagt om Hyundai Ioniq – bilen som går nye Prius rett på klingen, og som også skal konkurrere mot de mest populære elbilene på det norske markedet. Og neste år kommer den tredje varianten – ladbar hybrid.
Allerede i februar var vi som eneste norske mediehus i Korea og kjørte de nye Hyundai-modellene
Hyundai oppgir en rekkevidde på 280 km for elbilen, og med unntak av Tesla er det blant de bedre på markedet.
Med en 100 kW hurtiglader kan batteriene lades opp til 80 % i løpet av 24 minutter, mens prosessen tar 4,5 time fra en vanlig stikkontakt (32 Ampere).
Å velge batteri til elbiler er alltid ett kompromiss mellom vekt, størrelse, pris og effekt.
For Ioniq Electric mener Hyundais ingeniører at rekkevidden på 280 km utnytter dagens batteriteknologi best mulig mht. pris og vekt.
Hyundai IONIQ Electric (EV) har startpris på 239 950, mens IONIQ Hybrid (HEV) har startpris på 264 950, begge prisene inkl. frakt. Til sammenligning koster bestselger e-Golf fra kr 258.100 og Prius fra kr 277.900.
IONIQ har samme garanti som Hyundais øvrige modeller, fem år med ubegrenset kjørelengde. Batteriet garanteres i åtte år eller 200.000 km.
IONIQ Electric og Hybrid lanseres i Norge høsten 2016. Plug-in ladehybrid lanseres våren 2017.