-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sporty Insignia
Nå har Opel Norge mer konkret informasjon om Insignia GSi. På ett område ble vi litt overrasket.
Da vi omtalte denne bilen første gang for et år siden, var den satt opp med en 260-hesters bensinmotor. Men vi fikk også beskjed om at en kraftig dieselmotor var under utvikling.
Nå viser det seg at importøren har satset utelukkende på dieselvarianten, på tross av laber interesse for slike drivlinjer i Norge – noe som trolig har med avgiftsnivå å gjøre.
Den nye dieselmotoren er nemlig tilpasset strengere utslippskrav (Euro 6.2) og klassifisert etter WLTP-standarden.
Motoren varter opp med 210 hestekrefter og et dreiemoment på 480 Newtonmeter allerede fra 1500 omdreininger.
Den kombineres med en åttetrinns girkasse og drift på alle fire hjul via Twinster-differensialen, som med sine to clutcher sørger for at kreftene kommer til de hjulene som til enhver tid har best grep.
– Ekstrautstyrslisten er meget kort mens lista over standardutstyr er svært lang, skriver Opel Norge i sin pressemelding. – Insignia GSi Grand Sport koster fra 759.900, mens påslaget for Sports Tourer er beskjedne 10.000.
Eksteriørt skiller Insignia GSi seg fra sine søsken gjennom store luftinntak foran og en helt ny bakre støtfanger som henter inspirasjon fra fordums sportslige Opel-modeller.
For Grand Sport (5-dørs kombi) er det også designet en ny bakspoiler. Som standard er alt av chrome byttet ut med pianosort. Insignia GSi er 10 millimeter lavere enn de andre Insignia-variantene.
Standardutstyret inkluderer FlexRide, som tilpasser dempere og styring i forhold til kjørestil og underlag på brøkdelen av et sekund.
Det adaptive chassiset, FlexRide, sørger i tillegg til demping også for å styre gassrespons og girskift.
I ordinære Insignia-modeller kan føreren velge mellom tre innstillinger, Standard, Tour og Sport. GSi-utgaven har i tillegg en innstilling som kalles Competition – tilpasset sportslig kjøring.
Stoppegenskapene besørges av bremser fra Brembo med 345 mm skiver og 4-pots calipere. Insignia GSi kommer på 20-tommers felger – bekledd med Michelin Pilot Sport 4S-dekk.
Interiøret preges av Opels nyutviklede sportsseter som kun leveres i GSi-varianten. I tillegg til å sørge for god sidestøtte, er setene også utstyrt med både massasje og ventilasjon.
Det sportslige understrekes av et skinntrukket sportsratt med flat bunn og aluminiumspedaler.
Pris- og utstyrsliste for Insignia GSi finner du her