-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Justy på plass
Daihatsu-produserte Subaru Justy med forhjulstrekk blir en av Norges rimeligste biler.
Det er som kjent en del krysskoblinger i japansk bilbransje også. Daihatsu er for eksempel et datterselskap av Toyota, og etter at GM solgte seg ut av Fuji (som produserer Subaru) kjøpte Toyota seg inn der også.
Som en del av de potensielle synergieffektene er det da avtalt at den nye Justy skal være basert på Daihatsus nye Sirion. Og heldigvis viser det seg at de forskjellige importørenes strategier spriker såpass at det ikke blir noen kollisjon i markedet her.
Urban
For Daihatsus norske Sirion-tilbud er begrenset til 4x4-utgaven med 1,3 liters firesylindret motor. I Subarus utgave heter den Justy F (for forhjulsdrift) og har en 3-sylindret motor på rett under en liter.
Den velkjente Daihatsu-enheten har doble overliggende kammer, variable ventiltider og 79 lystige hester ved 6.000 omdreininger.
Bilen måler for øvrig 361 x 167 x 155 cm og sitter på en 243 cm lang akselavstand. Dette er en av de bilene vi virkelig applauderer, med vekt godt under et tonn – så vidt under 900 kg faktisk, og allikevel med de fire kollisjonsstjernene på plass.
118 gram
Og for de av dere med miljø-samvittighet bør det være av interesse at denne er ganske mager: 118 g CO2 pr. km. – det tilsvarer et kombinert bensinforbruk på omtrent 0,5 l/mil.
Og dersom du er veldig interessert i de harde verdiene også, så gjør den sine 160 og når 100 på under 14 sekunder.
Om ikke det imponerer, så vil nok utstyrslisten imponere. Den er omfattende.
Sammen med et meget fleksibelt interiør, et ganske spennende dashbord med en nydelig integrert stereoavdeling med inntak for MP3, og en høy sitteposisjon burde denne pakken være attraktiv for mange som ønsker å gi inntrykk av en urban livsstil, men som allikevel har behov for en praktisk, stilig bil.
Bilene er på vei ut til forhandlerne nå. Det kommer vel en 300 eksemplarer av den i år, og med en pris på kroner 149.900 regner importøren med at man i et fullt år vil kunne selge 4-500 slike.