-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ladbar S-Klasse med firehjulsdrift
Nye Mercedes-Benz S-Klasse kan nå bestilles som ladbar hybrid med 4MATIC firehjulsdrift.
Modellen heter S 580 e 4MATIC, og leveres i både kort og lang utgave. Startprisen er på 1.516.000 kroner for den korte utgaven, mens du må legge til 37.000 om du vil ha den lange som gir ekstra baksetekomfort.
Den ladbare blir dermed rundt 300.000 kroner rimeligere enn en S 580 uten e i betegnelsen med tilsvarende effekt. Avgiftsbesparelsen utgjør ca. 325.000, så du betaler lite ekstra for teknologien.
De første bilene kan sees på norske veier allerede nå.
Med en elektrisk rekkevidde på opptil 108 kilometer (WLTP), og en elektrisk effekt på 150 hestekrefter vil S-Klasse plug-in hybrid kunne operere helelektrisk i mange situasjoner.
Bensinmotoren er en 3-liters rekkesekser med 367 hestekrefter. Den totale systemeffekten er på 510 hestekrefter og maks dreiemoment er 750 Nm, tilstrekkelig til en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på kun 4,9 sekunder.
Batteriet er nå ifølge produsenten bedre integrert enn i forgjengermodellen der bagasjerommet ikke lenger har et trinn opp. Men du «mister» likevel 190 liter sammenlignet med modellene med bensin- og dieselmotor.
En 11 kW ombordlader er standard for AC-lading, men bilen kan også hurtiglades på opptil 60 kW. Det betyr at selv et tomt batteri kan lades helt opp på kun rundt 30 minutter.
– S-Klasse har alltid vært spydspissen i modellrekken til Mercedes-Benz, og den nyeste utgaven er tro mot denne tradisjonen. Med en elektrisk rekkevidde på over 100 kilometer er S-Klasse som ladbar hybrid den beste i klassen, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
Sjekk vår nybilbase for tekniske data og priser