-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Passat GTE på snarvisitt i Norge
Torsdag var den nye ladbare versjonen av Volkswagen Passat på snarvisitt til Norge.
Nye Volkswagen Passat GTE kommer først på markedet i september, men allerede torsdag var bilen på plass på importørens hovedkontor i Oslo.
Harald A. Møller hadde fått låne den ladbare Passaten som stod utstilt på Genève-messen i mars før den skulle videre til visning i Sverige.
At bilen er etterlengtet er det ingen tvil om. Så langt i år er bare 192 av 5.425 nyregistrerte plug-in hybrider preget med VW-logoen. De desidert største merkene i denne kategorien er Mitsubishi og Volvo.
Importøren regner med å selge 2.000 Passat GTE i år, noe som vil gi Volkswagen et realt løft på denne statistikken.
Estimert pris på GTE-utgaven er på 455.000 kroner, som er marginalt høyere enn forgjengeren, som var dårligere utstyrt og hadde kortere rekkevidde.
GTE har nå et batteri på 13 kWh, noe som innebærer at det er 30 % større enn det vi fant i forgjengeren. Rekkevidden i henhold til den realistiske WLTP-syklusen er oppgitt å være rundt 55 km, mens CO2-utslippet oppgis til 33 gram per kilometer.
Det som er inkludert nå er en komplett pakke med sikkerhetssystemer, inkludert Lane Assist, Emergency Assist, Side Assist og Trafic Jam Assist. Videre er LED Matrix lys standard. Det samme er Discover Media navigasjon og internett-tilkobling.
Man må imidlertid være kjenner for å se forskjell på en ny og en gammel Passat. Som seg hør og bør er nye støtfangere på plass. Vi finner også ny grill, ny lykteinnramming, nye baklykter, nytt ratt, nytt infotainment-system osv. Dessuten er nå Passat-logoen midtstilt på bakluken.
Innstegsmodellen 1,6 TDI 120 hk DSG (Businessline) er satt til 415.000 kroner.
Forhåndssalget for alle Passat-variantene starter i midten av mai. Fra starten av satser importøren på tre ferdigutstyrte intro-modeller:
- Passat Businessline 1,6 TDI 120 hk DSG med blant annet transportpakke, ryggekamera, sidegardiner, mørke ruter og oppvarmet ratt
- Passat Alltrack 2,0 TDI 190 hk DSG 4Motion, som tilsvarer dagens Alltrack Exclusive
- Passat GTE 1,5 TSI 218 hk DSG PHEV, som tilsvarer dagens GTE Exclusive